Általános Szerződési Feltételek
Zollai.hu Webáruház
Jelen általános szerződési feltételek (továbbiakban ÁSZF) a Zollai Baromfi és Húsfeldolgozó Kft. által üzemeltetett www.zollai.hu weboldalon (továbbiakban zollai.hu Webáruház) keresztül a vásárló (továbbiakban Vevő) által történő regisztráció vagy bármely más megrendelés, vásárlás esetén érvényesek.
A zollai.hu Webáruház adatai:
A zollai.hu Webáruház üzemeltetője:
név: Zollai Baromfi és Húsfeldolgozó Korlátolt Felelősségű Társaság
székhely:2243 Kóka, Dózsa György út 84.
nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, Cégjegyzék száma: 01-09-731223
adószáma: 12092907-2-13
telefonszám:+36-30/738-36-57
e-mail címe: webshop@zollai.hu
tárhelyszolgáltató adatai: neve: Zollai Kft., címe:2243 Kóka, Dózsa György út 84. , e-mail címe: webshop@zollai.hu
1. A rendelés menete:
zollai.hu Webáruházban tetszés szerint barangolhat a személyazonossága felfedése nélkül, hogy megismerkedjen termékeinkkel és árainkkal.
A zollai.hu Webáruházat úgy alakítottuk ki, hogy Ön könnyedén megtalálja benne az Önnek fontos termékeket.
A Vevő a megrendelést a Webáruházon keresztül regisztrált vevőként vagy vendégként adhatja le.
Tudomásul veszem, hogy a Zollai Kft. - 2243 Kóka, Dózsa György út 84. - adatkezelő által a www.zollai.hu webáruházban felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.), mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: termék neve, termék ára, vásárló neve, vásárló vásárlási lakcíme, termék cikkszáma.
A regisztrációhoz és megrendeléshez szükséges, hogy a Vevő a zollai.hu Webáruház által kért valamennyi adatot hiánytalanul megadja. Hiányos adatmegadásról a zollai.hu Webáruház figyelmeztető üzenettel tájékoztatja a Vevőt, mind a regisztráció, mind a rendelés leadása során. A regisztráció vagy a megrendelés során a Vevő által tévesen és vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető bármely problémáért, késedelemért hibáért a zollai.hu Webáruházat felelősség nem terheli.
Regisztrálni www.zollai.hu oldalon a regisztráció menüpont alatt van lehetőség, az adatlap kitöltésével.
A regisztrációval a Vevő az ÁSZF-ben és az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat elfogadja, valamint az adatkezeléshez hozzájárul. A regisztráció során a Vevő hozzájárulhat ahhoz, hogy részére a zollai.hu Webáruház e-mailben, postai úton, sms-ben reklámküldeményeket hírlevelet küldjön.
Rendelés és regisztráció csak 18. évet betöltött, gondnokság alatt nem álló, társaságként nem működő, Magyarországon bejelentett (postakezelési/továbbítási vállalatok kivételével) vagy állandó lakcímmel rendelkező természetes személy adhat le.
Telefonszám megadása a rendelés leadásakor kötelező, annak érdekében, hogy szükség esetén egyeztetni lehessen a Vevővel a megrendelt termékkel és szállítással kapcsolatban.
Ha a zollai.hu Webáruházban valamelyik terméket meg szeretné vásárolni, akkor a képre vagy kép alatt található Adatlapra kattintva megnyílik a termék külön oldala, mely tartalmazza a termék lényeges tulajdonságait-, jellemzőit és az árát. A képre kattintva azok nagyban megnyílnak. A termék kiválasztása után kattintson a „Kosárba” gombra. Ekkor a termék bekerül a kosárba.
A kosár gomb alapértelmezésben 1 db terméket tesz be a kosárba, de ezt még a kosárba rakás előtt a Vevő változtatni tudja a kis nyilak segítségével vagy a mennyiséget a Kosár tartalma oldalon is lehet módosítani.
A válogatás végén, a képernyő tetején megjelenő Kosár gombra kattintva tudja megnézni a kiválasztott termékeket. A Kosárba belépve törölhet vagy változtathat a terméklistán. A Megrendelés véglegesítését a „Megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni.
A „Megrendelés” gombara kattintva elfogadja, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséggel jár.
A rendelés fogadásáról rendszerünk e-mailben küld visszaigazolást. Amennyiben nem kap visszaigazolást, ellenőrízze, hogy e-mail címét pontosan írta be, esetleg a visszaigazoló e-mail nem a „spam” mappába érkezett. Ez még nem Megrendelést megerősítő e-mail, csak a rendelés visszaigazolására szolgál, annak beérkezését és rögzítését nyugtázza, a zollai.hu Webáruház ezzel még nem vállal kötelezettséget a rendelés teljesítésére.
Igyekszünk napra készen tartani a terméklistát, de a készletünk állandóan változik.
A zollai.hu.hu oldalon bármikor megjelenített termék nem jelenti azt és nem garantálja, hogy ezek a termékek bármikor elérhetőek lesznek. Fenntartjuk a jogot, hogy bármely terméket, bármikor kivonjuk a forgalomból.
Előfordulhat, hogy zollai.hu Webáruház - a megrendelés visszaigazolása ellenére – a megrendelt terméket készlethiány vagy más okból nem tudja szállítani, erről minden esetben e-mailben értesítjük Önt. A zollai.hu Webáruház nem vállal felelősséget a késedelmes vagy elmaradt szállítás miatt esetleges felmerülő semmilyen kárért.
Miután megbizonyosodtunk róla, hogy a megrendelést teljesíteni tudjuk csak akkor küldjük a megrendelt terméket, de minden esetben e-mailben vagy telefonon egyeztetjük a szállítás napját. Amennyiben valamelyik termék már nincsen készleten, felvesszük a Vásárlóval a kapcsolatot, telefonon vagy e-mailben.
A megrendelt termék 2243 Kóka, Dózsa György út 84. szám alatti átvételi ponton is átvehető a Vevő választása szerint egyeztetett időpontban.
Minden ésszerű erőfeszítést megteszünk annak érdekében, hogy termékeink jellemzőit pontosan jelenítsük meg, beleértve a termékösszetételt, színt, súlyt, kiszerelést, tárolásra vonatkozó szükésges információkat, stb. A Vevő által látott színeket ugyanakkor a Vevő számítástechnikai rendszere határozza meg, a zollai.hu Webáruház nem tudja garantálni, hogy a Vevő számítógépe pontosan jeleníti meg a színeket.
A zollai.hu Webáruház mindent megtesz annak érdekében, hogy a webáruházban mindekori helyes adatok kerüljenek feltüntetésre. Amennyiben ennek ellenére nyilvánvalóan téves adat, hibás ár kerül feltüntetésre – pl. a termék közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő pl. nulla forintos vagy egy forintos ár - akkor a zollai.hu Webáruház nem köteles a terméket a tévesen feltüntetett áron szállítani.
Ha a Vásárló tévedésből-, vagy téves tartalommal küldi el a rendelését, akkor a Vevő a rendelés részünkre történő leadásától (elküldésétől) számított 8 (nyolc) órán belül törölheti-, vagy módosíthatja a rendelését. Amennyiben a rendelés már részünkről visszaigazolt, azaz rendelésszámmal rendelkezik (lezárt rendelés) akkor a Vevő részünkre küldött e-mail üzenettel tudja a rendelést törölni vagy módosítani ugyanezen határidőben.
2. A termékek ellenértékéről szóló tájékoztatás, termék eladási ára, valamint az ezen felül felmerülő költségek (postaköltség)
A zollai.hu Webáruházban feltüntetett árak bruttó kiskereskedelmi árak, melyek az Áfát tartalmazzák.
Az áru kifizetésének módja: bankkártya vagy utánvétel.
A fogyasztó elfogadja, hogy a Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Az áru fizetendő árához hozzá kell adni a kiszállítás költségeit is
- A zollai.hu Webáruház saját szállítása esetén a weboldalon feltüntetett szállítási információk az irányadóak.
GLS futárszolgálat által meghatározott szállítási költség: Br. 1500 Ft/ csomag
Jelen ÁSZF keltjének napjától érvényesek, melyek azonban változhatnak, ezen költségtípusnak (kiszállítási költség) a felmerülésével a Vevőnek minden esetben számolni kell.
3. Az áruk kiszállítása
A megrendelés leadása során a címhez olyan címet kell megadni, ahol hétköznap 8 óra és 16 óra között a megrendelt termék (csomag) átvehető.
A kiszállítási határidő: a megrendelt termék kiszállítása a rendelés visszaigazolásától számított 1-5 (egy-öt) munkanapon belül történik.
A megrendelt terméknek a Vevő részére történő elküldéséről (feladásáról) minden esetben telefonon vagy e-mail üzenetben értesítjük a Vevőt.
AWebshopon történő megrendelés kizárólag Magyarország területére korlátozódik.
A szállítási információk között meghatározott termékeket GLS futárszolgálattal országszerte ki tudjuk szállítani.
Saját kiszállításunk a webshopunkon található összes termékünkre vonatkozik, a szállítási információs fülön található településekre vonatkoztatva.
4. A szerződéstől való elállás joga (az áru visszaküldése)
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletnek megfelelően biztosítjuk a szerződéstől való elállás jogát.
Ezen elállási jog a Vevőt megilleti a termék megrendelésének napja és termék átvételének napja közötti időszakban.
Amennyiben a Vevő már átvette a terméket, annak visszaküldésére, cseréjére Vevőnek nincs lehetősége, az átvétel után visszaküldeni kívánt terméket a gyártónak már nem áll módjában visszavenni.
Az elállás jogát a Vevő akként gyakorolhatja, hogy elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát az előző bekezdésben körülírt határidőben, postán (címünk:2243 Kóka, Dózsa György út 84.) vagy elektronikus úton küldött levél útján - email cím: sales@zollai.hu. vagy a zollai.hu Webáruház honlapján keresztül eljuttatja hozzánk. Ebből a célból használhatja az alábbi linken elérhető elállási nyilatkozat-mintát is. (I.) Amennyiben az elállási nyilatkozat a zollai.hu Webáruház honlapján keresztül vagy e-mailben érkezik, akkor haladéktalanul visszaigazoljuk a Vevői nyilatkozat megérkezését.
Társaságunk a Vevő általi szerződéselállás esetén, kizárólag a termék teljes vételárát köteles Vevő részére megtéríteni, amennyiben ez előre fizetéssel (bankkártyás előre utalással) már megtörtént.
A zollai.hu Webáruház mindaddig visszatarthatja a Vevőnek visszajáró összeget, amíg a reklamáció okát és jogosságát a zollai.hu webáruház üzemeltetője (Zollai Kft.) ki nem vizsgálta, majd a vizsgálat eredményét a Vevővel közölte, ez maximum 15 munkanap.
Elállási joga addig van a vásárlónak, amég az élelmiszert kézhez nem veszi.
Reklamáció esetén amennyiben a reklamációról fotót és LOT (nyomonkövető számot) tud a vásárló biztosítani részünkre , kivizsgálást indítunk.
A kivizsgálás eredménye függvényében jogos reklamáció esetén visszatérítjük a reklamált termék teljes vételárát.
Jelentéktelen ,,hiba” miatt, elállásnak/reklamációnak nincs helye.
Az elállási jog gyakorlásából eredő összeg visszatérítése során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, mely ennek megfelelően lehet postai utalvány vagy a banki utalás, melyről a kártyás fizetés történt.
A zollai.hu Webáruháznak a Zollai Kft. székhelyén (2243 Kóka, Dózsa György út 84.) nem áll módjában személyesen visszahozott terméket átvenni.
5. Termékszavatosság
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék átvételének időpontjáig érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania (fotó+LOT-nyomonkövető szám).
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó az Vevőnek történő átadásig vállal felelősséget az élelmiszerre. Mivel az élelmiszer tárolása és kezelése befolyásolja a termék szavatosságát/fogyaszthatóságát amelyre a gyártónak semmilyen hatása nincs a Vevő általi átvétel után, így erre felelősséget a gyártó nem vállal.
6. Panaszkezelés, jogorvoslat, felügyeleti szervek:
6.1.
Panasszal, szavatossági igénnyel kapcsolatban a zollai .hu Webáruház az alábbi elérhetőségein áll a Vevők rendelkezésre. Postai úton:2243 Kóka, Dózsa György út 84.., telefonszám:06-29/429-381, e-mail:sales@zollai.hu
A Vevő a fenti elérhetőségek egyikén jelentheti be igényét, melyet A zollai.hu Webáruház a lehető legrövidebb időn belül elbírál.
A Vevő természetesen megtagadhatja azoknak a termékeknek az átvételét, amelyek az átadás-átvétel időpontjában bármilyen okból nem megfelelőek. Amennyiben a termékről csupán az átadást követően derül ki, hogy az már az átadás-átvétel időpontjában hibás volt (vagy legalább a hiba oka már akkor is fennállt), a Vásárlót ebben az esetben is megilleti a reklamáció joga, melyet a Webshop telefonos ügyfélszolgálatán keresztül, vagy e-mailben, vagy az Eladó levelezési címére küldött levél útján, megteheti (fotó+LOT-nyomonkövetési számmal együtt). Mindemellett a Vevő a szerződés megkötésével, a termékek forgalmazásával, illetve az értékesítéssel közvetlen kapcsolatban álló személy magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát írásban közölheti a megadott elérhetőségeken. Az Eladó a panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Az Eladó a panaszt 30 napon belül válaszolja meg. A Vevő a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: fogyasztói jogvita) esetén, annak bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében jogosult a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását kezdeményezni.
Amennyiben a Vevő (fogyasztó) jogainak megsértését észleli jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz vagy lakóhelye vagy a szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő Békéltető Testülethez. A zollai.hu Webáruházat (Zollai Kft.) a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetősége:
A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
levelezési cím: 1253Budapest, Pf. 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Központi telefonszám: 061-488-2186
Fax: 061-488-2131
Honlap elérhetősége: http://bekeltet.hu/
Az egyes megyékben található békéltető testületek elérhetőségeit az alábbi linken találja:
http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579
6.2.
Online vitarendezés:
Az online vásárolt termékkel kapcsolatban felmerült panasza esetén az Európai Bizottság által létrehozott platformon keresztül kezdeményezheti vitás ügyének bírósági úton kívüli rendezést. Az online vitarendezési platformon Űrlap kitöltésével nyújthatja be panaszát. Az Űrlaphoz célszerű csatolni minden dokumentumot, amely panaszát alátámasztja. Az online vitarendezésről az alábbi linket tájékozódhat: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
7. Vegyes rendelkezések:
A zollai.hu Webáruház csak a háztartásban általában használatos mennyiégre vonatkozó megrendeléseket teljesíti.
A zollai .hu Webáruházban megjelenített valamennyi tartalom (termékleírás, szöveg, kép, grafika stb.) szellemi alkotásnak minősül, így a szerzői jogvédelem alatt áll, a szerzői jog jogosultja a zollai.hu Webáruház üzemeltetője a Zollai Kft.
Bármely tartalom engedély nélküli másolása, sokszorosítása, vagy egyéb módon történő felhasználása a szerzői jog megsértésének minősül, így TILOS.
A zollai.hu Webáruház használója saját magatartásáért teljes mértékben és kizárólagosan felelősséget vállal.
A zollai.hu Webáruház üzemeltetője a Zollai Kft. kizárja a felelősségét a Zollai.hu Webáruház nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért, és olyan károkért is, amelyet a zollai .hu Webáruház használói a nem rendeltetésszerű-, ill. a jelen ÁSZF rendelkezéseink meg nem felelő használat által esetlegesen saját maguknak-, vagy harmadik személynek okoznak.
A zollai.hu Webáruház fenntartja magának a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítsa. A módosított rendelkezések az azok hatályba lépését követően leadott megrendelésekre alkalmazandók.
A zollai.hu Webáruházban lehetőség van arra, hogy a Vevő/a honlap látogatója (a továbbiakban együttesen Vevő) értékelje a szolgáltatást, a termékeket.
Amennyiben az értékelést a Vevő elküldi, tudomásul veszi, hogy annak tartalmáért kizárólag az értékelést elküldő Vevő felelős az értékelésért és annak tartalmáért a Zollai Kft. semmilyen (sem jogi, sem anyagi) felelősséget nem vállal.
Az értékelés során a Vevő vállalja/kijeleneti/ betartja az alábbi szabályokat:
-kizárólag a saját maga által írt értékelést küldi el, mely nem sérti más szellemi alkotáshoz való jogát,
-a vevő az értékelésben írtak vonatkozásában lemond minden szellemi alkotáshoz fűződő-, ill. egyéb jogáról,
-kizárólag olyan értékelést ír, amely személyes tapasztalatán alapul
-elmúlt 18 éves
-az értékelésben foglaltak nem sértik az ÁSZF rendelkezéseit, és más természetes-, és jogi személyek jogait,
Vevő nem tehet közzé olyan értékelést:
-amelyről tudja, hogy hamis, pontatlan és félrevezető,
-amely nyelvezete sértő, trágár, vagy diszkriminatív,
-amely szerzői jogot, szabadalmat, védjegyet, üzleti titkot, személyiségi jogot vagy harmadik személy jogát sérti,
-amely nem a vállalkozás működésével vagy a gyártott termékkel kapcsolatos személyes tapasztalati úton szerzett véleményen alapul,
-amely jogszabályba ütközik,
-amely rágalmazó, sértő, gyűlölködő, mást faji, vallási hovatartozásában sértő, fenyegető, zaklató,
-amely más honlapot reklámoz, információt, e-mail címet, telefonszámot, egyéb elérhetőséget tartalmaz,
-amely számítógépes vírust, káros számítógépes programot tartalmaz,
-más értékelést beküldő személyt kritizál,
-amely veszélyezteti, fenyegeti vagy sérti más személy vagy vagyontárgy biztonságát,
Az értékelés közzétételével a Vevő vállalja, hogy amennyiben az értékelés közzétételére vonatkozó szabályainkat, szerződési feltételinket, vagy a hatályos jogszabályokat megsérti úgy akár a Zollai Kft-nek akár más személynek, az értékelés közzétételéből eredő bárminemű kárát, követelését megtéríti illetve kielégíti.
A Zollai Kft. fenntartja magának a jogot, hogy minden elküldött értékelést az általa üzemeltetett honlapon és egyéb termék-ismertetőjében szabadon, korlátozás nélkül felhasználja, ehhez az értékelés elküldésével a Vevő hozzájárul.
A Zollai Kft. fenntartja magának a jogot, hogy minden elküldött értékelést a Vevő értesítése-, hozzájárulása nélkül bármikor saját belátása szerint blokkolja, törölje, amennyiben az értékelés a jelen ÁSZF-be ill. a fentiek szerint körülírt értékelési szabályokba- vagy egyéb jogszabálya ütközik.
Az ÁSZF egyes rendelkezéseinek esetleges érvénytelensége nem érinti az ÁSZF érvénytelenségi okkal nem érintett egyéb rendelkezéseinek érvényességét.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2011. évi CVIII. törvény valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet rendelkezései irányadók.
A megrendelés alapján létrejövő szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, elektronikus úton kerül iktatásra, és a későbbiekben hozzáférhető. A számla kibocsátása papír alapon történik, a számláról a Vevő e-mailben másolatot kap.
A zollai.hu Webáruház és Vevő között létrejött valamennyi szerződés nyelve magyar.
Budapest, 2021. június 15. Zollai János
zollai.hu Webáruház üzemeltetője:
Zollai Kft.
Elállási nyilatkozat minta (I.) és Fogyasztói kifogás jegyzőkönyv (II.) :
(I.)
Elállási/Felmondási nyilatkozat- minta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:zollai.hu Webáruház-Zollai Kft. (2243 Kóka, Dózsa György út 84.)
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:………………………………………………………………………………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:……………………………………………………………………………………………………………….
A fogyasztó(k) neve:………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe:…………………………………………………………………………………….
A fogyasztó(k) aláírása: ………………………………………………………………………………..
(kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
(II.)
JEGYZŐKÖNYV
a fogyasztó kifogásáról
a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott termékekre vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján[i]
Fogyasztó neve:
|
Fogyasztó címe:
|
Termék megnevezése:
|
Termék vételára:
|
Teljesítés időpontja[ii]:
|
Hiba bejelentésének időpontja:
|
Hiba leírása:
|
Fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog[iii]:
|
Kifogás rendezésének módja (amennyiben eltér a fogyasztó által érvényesített igénytől, akkor ennek indoka)[iv]:
|
Kifogás rendezésének elutasítása esetén ennek indoka[v]:
|
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a www.bekeltetes.hu oldalon.
Alulírott fogyasztó jelen jegyzőkönyv aláírásával hozzájárulok, hogy a vállalkozás a jegyzőkönyvben rögzített adataimat a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerint kezelje.
A jegyzőkönyv felvételének időpontja:
Vállalkozás (cégszerű aláírása) |
Fogyasztó |
[i] Jegyzőkönyvet akkor kell felvenni, ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott termék hibája miatt a fogyasztó Ptk. szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt vagy jogszabály alapján őt megillető jótállási igényt érvényesíti.